بررسی روند مصرفی آهن آلات
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنابر گزارش تحلیلگران آهن پرایس، واقعیت این است که حجم نقدینگی در سال‌های گذشته هرگاه به هر بخش اقتصادی روان شده است، بسان سیلی ویرانگر قیمت‌ها را دست‌خوش ارقام غیرقابل تصور ساخته که این امر در بخش‌های مسکن، طلا، ارز و ... به خوبی تجربه شده است. در بخش فولاد نیز از زمستان سال جاری، به خوبی جریان نقدینگی توانسته آثار مخرب خود را بر پیکره ی بی جان بازار آهن بر جای گذارد و در شرایط رکود فعلی فعالیت‌های عمرانی و ساختمان‌سازی، آمارها حاکی از رشد قیمت حداقل ۲۵ تا ۳۰ درصدی در زمینه محصولات فولادی نسبت به نیمه سال ۹۸ می باشد.

 آمارهای پیشین حاکی از آن است که میزان مصرف محصولات فولادی (تیرآهن، میلگرد، ورق، انواع مقاطع ساختمانی و ..) سالانه حدود ۱۵ تا ۱۸ میلیون تن می باشد که این مهم با وضعیت طرح‌های عمرانی، پیوند عمیقی داشته است و طرح هایی هم چون مسکن مهر سبب واردات فولاد از کشورهای همسایه شمالی به کشور گشت. ارزیابی‌های انجام شده از وضعیت فلز راهبردی فولاد، گویای آن است که صنایع گسترده‌ای امروز وابسته به محصولات این بخش می باشند، به گونه‌ای که صنایع خودروسازی و لوازم خانگی با این بخش رابطه تنگاتنگی دارند و هرگونه تغییرات تولید و قیمتی در این عرصه، به شدت بازار مصرف را دست‌خوش تغییر و تحول می‌سازد. امروز ظرفیت فولادسازی کشور به بیش از ۳۵ میلیون تن رسیده و میزان تولید هم‌افزون بر ۷۰ درصد ظرفیت است که انتظار می‌رود تا افق چشم‌انداز ۱۴۰۴ به رقم ۵۵ میلیون تن ظرفیت برسد که می‌تواند جایگاه کشورمان را در بین فولادسازان از رتبه دهم فعلی به هفتم ارتقا بخشد. 

در بخش فولاد شاهد شکل گیری تشکل‌هایی برای هم‌سویی برنامه ها و خواسته‌های مورد نیاز با سایر نهاد های مرتبط انجام شده است و وزارت صنعت هم برای تنظیم بازار در این چرخه، رایزنی‌های لازم را با تولیدکنندگان فولادی از جمله فعالان بخش شمش، تولیدکنندگان ورق و لوله و پروفیل، تولیدکنندگان آهن اسفنجی، فعالان عرصه کنسانتره، گندله و سنگ آهن داشته و ضمن تعامل با دست‌اندرکاران مربوطه در مسیر تنظیم بازار محصولات فولادی انجام داده است.

 





:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: